• UK Flag
  • DE Flag
  • SE Flag
  • VANLIGA FRÅGOR


VANLIGA FRÅGOR

 

Har du frågor? Vi har svaren! Några av dom mer vanliga frågora finner du nedan. Om du inte hittar det du letar efter eller har fler frågor är du välkommen att kontakta oss.



QHur gör jag en bokning?
AAnvänd vårt bokningsformulär för att skicka begäran. Inkludera datum för vistelsen, antal gäster, liksom den önskade egenskapen. Vi kommer att informera dig om tilgång och villkor så snart vi får din e-post. Således kommer vi att skicka dig en bokningsbekräftelse med alla detaljer, villkor samt betalnings information.
QHur kan jag lokalisera lägenheten?
AEfter bokningen har bekräftats kommer vi att skicka detaljerade ankomst instruktioner som hjälper dig att hitta oss lättare på ankomst dagen.
QHva är betalningsplanen?
AVi kräver en 30% deposition som ska betalas efter bokning bekräftas baserat på betalningsspecifikation vi tillhandahåller. Det slutliga beloppet kan betalas när som helst före ankomst eller på ankomstdagen via kreditkort, banköverföring, PayPal. Vi accepterar kontant betalning på ankomstdagen, men forsöka undvika det.
QHva händer om jag inte lyckas betala förskott inom tidsfristen?
AOm du missar tidsfristen för förskottsbetalning är du skyldig att informera byrån. Om du inte kontaktar oss, kommer vi att överväga kansellera reservationen.
QHvilka betalningsmetoder accepterar ni?
ADu kan betala depositionen på vårt bankkonto eller med kreditkort online, samt genom PayPal. Vi kommer att ge alla alternativ när bokningen är bekreftad.
QHva händer om jag få fler människor till boendet?
AHvis fler kunder än vad som anges på bokningsbekräftelsen dokumentet kommer till bostadsutrymme, har vi rätt att neka extra kunder boende eller rätt att rymma alla kunder på extra kostnad. Därför är det viktigt att registrera alla människor. Det är också nödvändigt att nämna alla barn (även spädbarn) när de begär en bokning.
QHva ingår i priset på lägenheten
APriset inkluderar moms samt turistskatt, parkering, användning av alla apparater; satellit-TV, AC, Wi-Fi, fri användning av pool (Villa Summer Dreams). Den innehåller även veckovis rena sängkläder, handdukar och vecko städning för gäster som stannar mer än en week.
QVart finns eran lägenheter?
AFirst Class Croatias lägenheter finns i följande städer:
  • Murter Island - Harbor Terrace, Villa Summer Dreams, Villa Sailor's Delight, Art Gallery
  • Sibenik - Casa Marina
  • Volosko - Il Palazzo
  • Rijeka - Pied a Terre
  • Zagreb - Executive Suite
QNär är den bästa tiden att göra bokningen?
AVi rådar dig att göra bokningen så snart som möjligt för den kommande säsongen, det vill säga när som helst från oktober till mars om dina datum är inte flexibla eller om du planerar att anlända i høgsessongen.
QÄr det en viss tid när jag skulle komma fram och lämna boendet?
AAnkomst i boendet är efter 04:00 och avresa är före 10:00. Om du behöver komma före eller stanna efter den tiden kan ni meddela oss tidigare via e-post. Om vi inte har några andra gäster som anländer eller kommer, provar vi gärna att ge dig den möjligheten att komma eller att stanna några timmar tidigare eller senare, naturligtvis utan extra betalning.
QVarför måste jag ge mitt pass till boendets ägare?
AKroatiska lag säger att alla gäster måste registrera sig hos det lokala turistrådet. Det är anledningen till att hyresgäster behöver dina resehandlingar. First Class Kroatien kommer att emaila dig filen där du kan ange alla dina passuppgifter före ankomst, och derfär kommer vi att kunna registrera dig utan att behöva ta ditt pass vid ankomst. Alla gäster måste registreras, inklusive alla barn. Vi ser till att dina passuppgifter tas om hand med högsta säkerhet.
QKan jag ändra min bokning efter förskottsbetalning?
AFörändringar som händer efter förskottsbetalning mäste du informera oss om. Följande är exempel på förändringar: förändringar i antalet gäster, förändringar ankomst / avresedatum. I varje fall måste vi godkänna förändringen.
QHar jag rätt till återbetalning om jag avbokar?
ASkulla kunden ville ändra eller avboka, måste detta göras i skriftlig form (e-post eller fax). I händelse av en avbokning eller underlåtenhet att visas, behåller vi det betalda beloppet och återbetalning kan inte åberopas. I ett fall av en allvarlig sjukdom eller dödsfall (gästen själv eller nära familjemedlem) gör vi en full återbetalning (förutom deposition) efter att ha fått en läkares dokument eller dödsattest. I fall gästen finner utbyte - en annan gäst att stanna samma dagar, kan depositionen överföras på uppdrag av en ny gäst bokning.
QVad är gästens skyldigheter?
AAv gästen krävs: att betala balansen, att lyda husregler i bostadsenheter och att ha goda relationer med värden, att producera bekräftelse på betalningen om det behövs och ge en översikt över resehandlingarna. Gästen är skyldig att kontrollera om visum är nödvändig för Kroatien eller grannländerna på väg till Kroatien. Följer inte gästen ovan angivna skyldigheter är gästen ansvarig för orsakade skador och måste täcka kostnader för samtliga skador som orsakats direkt till värden. Om gästen inte lyder husregler på boendeenheten (särskilt störa andra gäster eller grannar efter 11:00) har värden rätt att stoppa hyran utan skyldighet att återbetalning till gästen.
QVem ska jag vända sig till om jag behöver hjälp eller rekommendationer före eller efter att ha kommit till boende?
AVår kundservice står till ditt förfogande. Kontakta oss med att använda våra kontaktuppgifter som är noterade på bokningsbekräftelsen.
QKan jag röka i lägenheten?
ANej, alla våra lägenheter är rökfria.